Publicație editată de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor – Filiala Județeană Vrancea

ISSN 3008 – 3052 ISSN-L 3008 - 3052

Social media:
Social media:

Rușinea de care ne este rușine! Un Fiasco politic în „Dossierul Schengen „

„Aderarea parțială la Schengen – un simbol al incompetenței cronice a PSD, PNL și a Președinției în ultimele două mandate.

 

Incompetență, lipsă de viziune și un joc politic meschin – acestea par a fi cuvintele de ordine care caracterizează abordarea PSD, PNL și a Președinției României în ceea ce privește aderarea la zona Schengen.

După ani de promisiuni și așteptări, recentul acord de aderare parțială la Schengen, semnat între România, Bulgaria și Austria, nu este altceva decât un monument al eșecului politic al celor două partide dominante și al administrației prezidențiale.

Acordul, care permite României și Bulgariei accesul în Schengen doar prin aer și mare, este departe de a fi o victorie. În schimb, el scoate în evidență incapacitatea cronică a PSD și PNL de a conduce țara spre un obiectiv național de importanță majoră. În loc de o aderare completă și meritată, România se confruntă cu un compromis jenant, care pune sub semnul întrebării competența și determinarea liderilor săi. Mai mult, această ‘rețetă de succes’ oferită de PSD și PNL și aprobată de către Președintele Klaus Iohannis, pare a fi doar o manevră de distragere a atenției în anul electoral, un truc ieftin menit să acopere lipsa lor de realizări concrete în ultimii ani. În loc să lupte cu adevărat pentru interesul național, aceste partide par să se mulțumească cu jumătăți de măsură, profitând de pe urma unui acord care, în realitate, nu face decât să evidențieze eșecurile lor repetate.

Președinția, în cele două mandate, nu a reușit să încheie această ‘poveste cu Schengen-ul’, evidențiind o lipsă flagrantă de leadership și diplomație. În loc să fie un catalizator pentru progres, Președinția pare să fi fost doar un spectator pasiv sau, și mai rău, un complice la această perpetuă amânare și la compromisurile inacceptabile făcute în relațiile internaționale. Acest acord parțial de aderare la Schengen nu este o victorie, ci un memento al eșecurilor politice, un simbol al lipsei de viziune și eficiență. Electoratul român merită mai mult decât promisiuni goale și jumătăți de soluții. Este timpul ca liderii politici să fie trași la răspundere pentru incapacitatea lor de a servi interesele naționale și de a aduce România acolo unde îi este locul – în inima Europei, ca membru deplin al zonei Schengen.

Dar mai mult de atât, sentimentul de dezamăgire și frustrare generat de incapacitatea repetată a liderilor politici de a atinge obiective naționale importante, cum ar fi aderarea completă la Spațiul Schengen, poate duce la o scădere a încrederii în instituțiile statului și la o percepție negativă asupra viitorului țării. Acest lucru poate avea efecte directe asupra economiei, deoarece încrederea consumatorilor și a investitorilor joacă un rol major în dinamica economică.

Pentru România, aderarea parțială la Schengen, care permite liberă circulație doar prin aer și mare, poate fi văzută ca o victorie de jumătate, cu un impact limitat asupra economiei. Libertatea de mișcare completă ar putea facilita comerțul, atrage investiții și îmbunătăți conectivitatea logistică, toate acestea având potențialul de a stimula creșterea economică.

Comparativ, aderarea la Schengen a altor state membre UE a avut un impact pozitiv asupra economiilor lor. De exemplu, când state ca Polonia, Ungaria și Republica Cehă s-au alăturat Schengen în 2007, au beneficiat de creșterea comerțului transfrontalier, turismului și eficienței transporturilor, ceea ce a contribuit la creșterea PIB-ului lor. Deschiderea granițelor a încurajat investițiile străine și a facilitat mobilitatea forței de muncă, doi factori importanți în dinamizarea economiilor lor.

În contextul României, fiecare cetățean simte efectele directe și indirecte ale deciziilor politice. Eșecurile în politica externă și internă se reflectă în oportunitățile economice pierdute și în percepția de stabilitate și predictibilitate a mediului de afaceri. Efectele pot varia de la probleme economice macro, cum ar fi creșterea lentă a PIB-ului și investițiile străine scăzute, până la probleme micro, cum ar fi dificultățile întâmpinate de cetățeni în călătoriile și comerțul din Europa.

Este crucial ca România să-și reconsidere strategiile politice și să se alinieze la standardele și așteptările europene, pentru a depăși aceste provocări și a îmbunătăți situația economică și socială a cetățenilor săi. Aderarea completă la Schengen ar putea reprezenta un pas semnificativ în această direcție.

În ciuda provocărilor multiple cu care ne confruntăm, noi, echipa AUR, rămânem profund conștienți și înțelegem cu claritate complexitatea situației actuale din România – o realitate care, trebuie recunoscut, nu este favorabilă. De mai bine de un deceniu, așteptăm cu perseverență să ni se onoreze ceea ce ne este garantat prin tratate, însă, din nefericire, din cauza deficiențelor clasei politice, țara noastră a înregistrat o serie de eșecuri. Este imperativ să se producă o schimbare!

Indiferent de popularitate, noi la AUR stăm ferm pe poziții și ne angajăm să fim stâlpii unei reconstrucții necesare, să reparăm greșelile comise de alții. Ne asumăm promisiunea solemnă de a ne dedica viețile servirii cetățenilor și de a cultiva un nou model de leadership în care toți românii, indiferent de etnie, religie, culoare sau sex, să fie în centrul dezbaterilor noastre politice.

Pentru noi, o Românie puternică este una care își protejează și își onorează cetățenii, o națiune în care seniorii sunt respectați, iar tineretul beneficiază de acces la programe educaționale și de dezvoltare personală de cea mai înaltă calitate. Ne dedicăm să construim o Românie pregătită pentru viitor, o Românie care își îmbrățișează cetățenii cu mândrie și grijă. Împreună, avem puterea și voința de a iniția această transformare esențială.

Silviu Macedon

Distribuie pe Social Media:
Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email